Last ned via AppStore, Google Play eller skann QR-koden.
Start appen når den er installert og opprett bruker.
Trykk på de tre strekene for å komme inn på sidemenyen og velg «Reseptavtale» fra Reseptvarer nedtrekksmenyen.
Legg til de medisinene eller Helfo-produktene du ønsker å motta jevnlig. Du kan legge til medisiner ved å skanne strekkode eller søke i medisinbiblioteket/Helfo-listen.
Legg inn nødvendig informasjon samt verifiser med BankID.
Som på et vanlig apotek, så går våre farmasøyter gjennom resepter, eventuelt avtaler og leveringsintervaller med deg ved behov.
Du får beskjed via sms og e-post om Reseptavtalen er godkjent og du kan vente på første levering.
Du får varsel i god tid før første levering, samt når vi sender første levering til deg.
Last ned via AppStore, Google Play eller skann QR-koden.
Start appen når den er installert og opprett bruker.
Trykk på de tre strekene for å komme inn på sidemenyen og velg «Reseptavtale» fra Reseptvarer nedtrekksmenyen.
Legg til de medisinene eller Helfo-produktene du ønsker å motta jevnlig. Du kan legge til medisiner ved å skanne strekkode eller søke i medisinbiblioteket/Helfo-listen.
Legg inn nødvendig informasjon samt verifiser med BankID.
Som på et vanlig apotek, så går våre farmasøyter gjennom resepter, eventuelt avtaler og leveringsintervaller med deg ved behov.
Du får beskjed via sms og e-post om Reseptavtalen er godkjent og du kan vente på første levering.
Du får varsel i god tid før første levering, samt når vi sender første levering til deg.
Last ned via AppStore, Google Play eller skann QR-koden.
Start appen når den er installert og opprett bruker.
Trykk på de tre strekene for å komme inn på sidemenyen og velg «Reseptavtale» fra Reseptvarer nedtrekksmenyen.
Legg til de medisinene eller Helfo-produktene du ønsker å motta jevnlig. Du kan legge til medisiner ved å skanne strekkode eller søke i medisinbiblioteket/Helfo-listen.
Legg inn nødvendig informasjon samt verifiser med BankID.
Som på et vanlig apotek, så går våre farmasøyter gjennom resepter, eventuelt avtaler og leveringsintervaller med deg ved behov.
Du får beskjed via sms og e-post om Reseptavtalen er godkjent og du kan vente på første levering.
Du får varsel i god tid før første levering, samt når vi sender første levering til deg.
I en travel hverdag kan det være en lettelse å slippe turen til apoteket.
Det er også praktisk på vinterstid, ved større bestillinger, som kan være tunge eller uhåndterlige, å få alt levert rett til døren.
Apoteket minner deg om resepter som går ut, slik at du har god tid til å fornye dem før neste levering.
Alle reseptavtalekunder får gratis Pluss-medlemskap i helseappen og 20 % rabatt på alle handelsvarer i nettapoteket.
Du kan endre hele eller deler av avtalen frem til farmasøyten begynner å behandle din neste levering, som er omtrent to uker før utsending. Du kan også utsette en levering hvis du ønsker det.
Når farmasøyten starter behandlingen av din neste levering vil avtalen bli låst for redigering, men du kan alltid legge til varer ved å kontakte farmasøyten (det kan i noen tilfeller påvirke leveringstidspunkt).
Når avtalen er låst på grunn av behandling må du kontakte farmasøyt for å avslutte eller slette avtalen fra neste levering. (eller vente til etter levering når avtalen igjen er åpen for redigering)
Det er 14 dagers angrerett for varer kjøpt på nett, med unntak av produkter som av hygiene-årsaker ikke har returrett.
Legemidler (jmf legemiddelloven §2)
Medisinsk utstyr (jmf lov om medisinsk utstyr §3)
Hygieneartikler, hvis forpakningen er åpnet
Næringsmiddel
Du må melde fra til kundesenteret innen 14 dager etter at du har mottatt varen.
Du kan bruke angrerettskjemaet som ble sendt til deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen. Hvis du trenger et nytt skjema, kan du kontakte kundesenteret vårt, så sender vi deg et nytt skjema på e-post.
Varene må returneres i originalemballasjen. Beløpet for varen/varene blir refundert til kontoen din senest 14 dager etter at vi har mottatt varen.
Med Appoteket sitt Reseptavtale kan du få regelmessig levering av produkter du trenger. Når du inngår en Reseptavtale hos oss, vil vi kontakte deg for å tilpasse leveransen til dine behov.
Sammen kan vi avtale:
Du får beskjed via sms og e-posten. Vi informerer deg også i god tid om din neste forsendelsen.
Det er ingen bindingstid for reseptavtalen – du kan avslutte den når som helst via appen. Husk at du får tilgang til fordeler og rabatter i nettbutikken så lenge reseptavtalen er aktiv.
Ønsker du å avslutte avtalen, må du gjøre dette senest to uker før neste planlagte utsendelse. Merk at legemidler ikke kan returneres og blir fakturert – hvis du har frikort, er det ingenting å betale.
Du betaler kun for medisiner og HELFO-produkter til samme pris som i et fysisk apotek. Selve tjenesten – oppfølging og levering – er helt gratis.
Hvis du har frikort, er det ingenting å betale.
Produkter i reseptavtalen betales gjennom faktura som sendes med forsendelsen din. Du mottar en faktura på e-post, og en kopi legges også ved i pakken din.
Det kan opprettes flere Reseptavtaler på én telefon, men kun én Reseptavtale per person. Du kan opprette flere avtaler på vegne av familiemedlemmer dersom du har fullmakt.
Merk at hvert familiemedlem må logge seg inn og identifisere seg med BankID først.
Du kan opprette Reseptavtalen direkte på telefonen din ved å trykke på Opprett Reseptavtale. Du må legge inn din person-ID slik at farmasøyt kan verifisere deg og ditt barn.
Navnet til barnet ditt fra profilen du oppretter, vil bli knyttet til Reseptavtalen og vises i appen.
Du kan opprette Reseptavtalen direkte på telefonen din ved å trykke på Opprett Reseptavtale.
Navn fra profilen til personen du oppretter Reseptavtale for, vil bli knyttet til Reseptavtalen og vises i appen. Personen skal identifiseres gjennom sin bankID.