Reseptavtale

Dine medisiner, regelmessig levert hjem!

*Skann meg for å laste ned appen

Reseptavtale

Dine medisiner, regelmessig levert hjem!

Hvordan virker Reseptavtalen?

1

Last ned appen

Last ned via AppStore, Google Play eller skann QR-koden.

Start appen når den er installert og opprett bruker.

2

Opprett bruker

Trykk på de tre strekene for å komme inn på sidemenyen og velg «Reseptavtale» fra Reseptvarer nedtrekksmenyen.

3

Opprett reseptavtale

Legg til de medisinene eller Helfo-produktene du ønsker å motta jevnlig. Du kan legge til medisiner ved å skanne strekkode eller søke i medisinbiblioteket/Helfo-listen.

4

Fullfør bestilling

Legg inn nødvendig informasjon samt verifiser med BankID.

5

Gjennomgang av Farmasøyt

Som på et vanlig apotek, så går våre farmasøyter gjennom resepter, eventuelt avtaler og leveringsintervaller med deg ved behov.

6

Godkjent avtale

Du får beskjed via sms og e-post om Reseptavtalen er godkjent og du kan vente på første levering.

Du får varsel i god tid før første levering, samt når vi sender første levering til deg.

Last ned appen

Last ned via AppStore, Google Play eller skann QR-koden.

Start appen når den er installert og opprett bruker.

Opprett bruker

Trykk på de tre strekene for å komme inn på sidemenyen og velg «Reseptavtale» fra Reseptvarer nedtrekksmenyen.

Opprett reseptavtale

Legg til de medisinene eller Helfo-produktene du ønsker å motta jevnlig. Du kan legge til medisiner ved å skanne strekkode eller søke i medisinbiblioteket/Helfo-listen.

Fullfør bestilling

Legg inn nødvendig informasjon samt verifiser med BankID.

Gjennomgang av Farmasøyt

Som på et vanlig apotek, så går våre farmasøyter gjennom resepter, eventuelt avtaler og leveringsintervaller med deg ved behov.

Godkjent avtale

Du får beskjed via sms og e-post om Reseptavtalen er godkjent og du kan vente på første levering.

Du får varsel i god tid før første levering, samt når vi sender første levering til deg.

Last ned appen

Last ned via AppStore, Google Play eller skann QR-koden.

Start appen når den er installert og opprett bruker.

Opprett bruker

Trykk på de tre strekene for å komme inn på sidemenyen og velg «Reseptavtale» fra Reseptvarer nedtrekksmenyen.

Opprett reseptavtale

Legg til de medisinene eller Helfo-produktene du ønsker å motta jevnlig. Du kan legge til medisiner ved å skanne strekkode eller søke i medisinbiblioteket/Helfo-listen.

Fullfør bestilling

Legg inn nødvendig informasjon samt verifiser med BankID.

Gjennomgang av Farmasøyt

Som på et vanlig apotek, så går våre farmasøyter gjennom resepter, eventuelt avtaler og leveringsintervaller med deg ved behov.

Godkjent avtale

Du får beskjed via sms og e-post om Reseptavtalen er godkjent og du kan vente på første levering.

Du får varsel i god tid før første levering, samt når vi sender første levering til deg.

Hvorfor Reseptavtale?

Appoteket passer på at varen er bestilt og sendt til deg i god tid før du er tom for produktene du ønsker å ha i avtalen.

Det kan oppstå mangel på visse medikamenter i Norge av og til. Vi har samme tilgang på medikamenter som alle andre apotek, men som reseptavtale-kunde hos oss vil vi jobbe med å forrutse disse periodene og ha varer på lager til deg.

I en travel hverdag kan det være en lettelse å slippe turen til apoteket.

Det er også praktisk på vinterstid, ved større bestillinger, som kan være tunge eller uhåndterlige, å få alt levert rett til døren.

Apoteket minner deg om resepter som går ut, slik at du har god tid til å fornye dem før neste levering.

Alle reseptavtalekunder får gratis Pluss-medlemskap i helseappen og 20 % rabatt på alle handelsvarer i nettapoteket.

Endre eller avslutte reseptavtalen

Du kan endre hele eller deler av avtalen frem til farmasøyten begynner å behandle din neste levering, som er omtrent to uker før utsending. Du kan også utsette en levering hvis du ønsker det.

Når farmasøyten starter behandlingen av din neste levering vil avtalen bli låst for redigering, men du kan alltid legge til varer ved å kontakte farmasøyten (det kan i noen tilfeller påvirke leveringstidspunkt).

Når avtalen er låst på grunn av behandling må du kontakte farmasøyt for å avslutte eller slette avtalen fra neste levering. (eller vente til etter levering når avtalen igjen er åpen for redigering)

Angrerett

Det er 14 dagers angrerett for varer kjøpt på nett, med unntak av produkter som av hygiene-årsaker ikke har returrett.

Legemidler (jmf legemiddelloven §2)

Medisinsk utstyr (jmf lov om medisinsk utstyr §3)

Hygieneartikler, hvis forpakningen er åpnet

Næringsmiddel

Du må melde fra til kundesenteret innen 14 dager etter at du har mottatt varen.

Du kan bruke angrerettskjemaet som ble sendt til deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen. Hvis du trenger et nytt skjema, kan du kontakte kundesenteret vårt, så sender vi deg et nytt skjema på e-post.

 

Varene må returneres i originalemballasjen. Beløpet for varen/varene blir refundert til kontoen din senest 14 dager etter at vi har mottatt varen.

Ofte stilte spørsmål

Med Appoteket sitt Reseptavtale kan du få regelmessig levering av produkter du trenger. Når du inngår en Reseptavtale hos oss, vil vi kontakte deg for å tilpasse leveransen til dine behov.

Sammen kan vi avtale:

  • Hvilke produkter du ønsker jevnlig levering av
  • Hvor ofte du ønsker å motta produktene
  • Hvordan du foretrekker å få varene levert. Vi tilbyr flere alternativer: levering til postkontor/post-i-butikk, eller direkte hjemlevering.
  • Last ned Appoteket-appen fra AppStore eller GooglePlay, eller bruk QR-koden som du finner her på nettsiden vår.
  • Opprett bruker. Gå deretter til Reseptavtale i side-menyen og legg til alle medisiner eller HELFO-produkter du ønsker å få levert regelmessig.
  • Du kan enten skanne produktene eller velge dem fra et produktbibliotek.
  • Oppgi hvor lenge hver pakning varer, og hvor ofte du ønsker leveranser.
  • En farmasøyt vil deretter sjekke e-reseptene dine, kontakte deg ved behov, beregne leveringsintervaller og godkjenne avtalen. Du vil motta en bekreftelse via SMS og e-post.

Du får beskjed via sms og e-posten. Vi informerer deg også i god tid om din neste forsendelsen.

Det er ingen bindingstid for reseptavtalen – du kan avslutte den når som helst via appen. Husk at du får tilgang til fordeler og rabatter i nettbutikken så lenge reseptavtalen er aktiv.

Ønsker du å avslutte avtalen, må du gjøre dette senest to uker før neste planlagte utsendelse. Merk at legemidler ikke kan returneres og blir fakturert – hvis du har frikort, er det ingenting å betale.

Du betaler kun for medisiner og HELFO-produkter til samme pris som i et fysisk apotek. Selve tjenesten – oppfølging og levering – er helt gratis.

Hvis du har frikort, er det ingenting å betale.

Produkter i reseptavtalen betales gjennom faktura som sendes med forsendelsen din. Du mottar en faktura på e-post, og en kopi legges også ved i pakken din.

Det kan opprettes flere Reseptavtaler på én telefon, men kun én Reseptavtale per person. Du kan opprette flere avtaler på vegne av familiemedlemmer dersom du har fullmakt.

Merk at hvert familiemedlem må logge seg inn og identifisere seg med BankID først.

Du kan opprette Reseptavtalen direkte på telefonen din ved å trykke på Opprett Reseptavtale. Du må legge inn din person-ID slik at farmasøyt kan verifisere deg og ditt barn.

Navnet til barnet ditt fra profilen du oppretter, vil bli knyttet til Reseptavtalen og vises i appen.

Du kan opprette Reseptavtalen direkte på telefonen din ved å trykke på Opprett Reseptavtale.

Navn fra profilen til personen du oppretter Reseptavtale for, vil bli knyttet til Reseptavtalen og vises i appen. Personen skal identifiseres gjennom sin bankID.

*Skann meg for å laste ned appen

Godkjent norsk apotek

Norges mest komplette helseapp

Betal med Klarna, kort eller Vipps